0

Ögonoperation

Tillbringade förmiddagen i trädgåden och la "rätt" de mindre stenarna.
Blir nog bra när det blir klart!
Hämtade Lucas på skolan 11.15, körde hem och gav honom ögondroppar i omgångar och sedan vidare till Helsingborg och till lasarettet.
Narkos-ssk var sen så istället för 12.30 blev det 14.00....
Så söt i sina nya kläder!
Lucas var "själv" hela vägen ner till uppvaket, där jag satt och väntade.
Jag hörde två kvinnor som skrattade hjärtligt medan de körde en säng mellan sig, sedan hörde jag:
-Men var är min mamma!?? Och när han såg mej - Woao! och såg jätteförvånad ut
🤣😅
Jag förågade om han hade underhållit dem medan de körde och det hade han såklart!
La upp ett filmklipp på Intagram när han vaknade efter narkosen, hur sör, groggy och rolig som helst!
Sedan nyktrade han till!
Operationen hade gått bra och allt var klart och om ca 6 veckor är/ska vara synen återställd och förbättrad.
Vi gick till apoteket och hämtade ut hans ögondroppar som han ska ta 3ggr/dag i tre veckor. Lovade en tur till Subway, nu när han inte hade ätit sedan gårkvällen.På vägen till Subway stötte vi på "LilleAhmed" som jag lärde känna på Trappan. Fantastiskt roligt att träffa honom (för jag har tänkt mycket på hur det gått för just denna duktiga killen. 🤗Han hade växt till sig, pluggade på gymnasiet och arbetade extra på ett äldreboende, pratade riktigt bra svenska och såg lika lycklig ut som han gjort under hela tiden jag kännt honom!  Glad i hjärtat!💖
Lucas åt två stora och jag en halv. T.o.m så jag fick ändra uppfattning och tyckte nästan att den var god!!
Glad för att allt har gått bra!
Vi körde hem och jag fick hoppa över min dansträning, men lillkillen går före! Min älskade charmiga unge!❤😚
 

Kommentera här: