0

Finlandsbåtarna....

Fredag morgon 3km morgonpromenad, Yoga i Ramlösa, hem och duscha, kläder och smink på. Det sista ner i väskan och sedan letade jag Kent och Ammi (som kommit för att hämta upp mig)efter bilnyckel en stund.... Jag lyckades alltså på kort stund lägga bort nyckeln som jag fått i min hand. Kent hittade den till slut i min väska (ett litet sidofack). Men vi kom iväg på precis rätt tid som vi bestämt några dagar innan. Jag körde Martins bil upp till Stockholm i sol, -grader, i halv snöstorm, kö på motorvägen pga trafikolycka och några felkörningar för gps ledde oss fel (helt säkert var det så!), till slut och t.o.m lite innan vi räknat med så var vi i Värtahamnen i Stockholm. Parkerade och gick in i terminalen för att vänta in de andra som kom från Vallentuna.
De droppade in efter hand, alla de andra sju. 
Vi gick på Finlandsfärjan Silja Symphomy. Blandade våra hyttbiljetter hej vilt (jag tog hand om Marks biljett!)
 och letade upp hytterna efter ett glas bubbel! 
 
Buffé till kvällsmat
 
Pojkarna lekte...
Vi mös
Dansgolvet där jag tillbringade båda kvällarna! (såklart!!)
Dessa två underbara!
De andra droppade av efter hand, Chrster försökte in i det längsta men jag var själv kvar och stängde dansgolvet klockan 03 (finsk tid). Fick verkligen dansat av mig ordentligt till all möjlig sorts dans, vilken lycka
och glädje! Det bästa var att där inte var en massa fulla killar som var klängiga och jobbiga utan bara vettigt folk som tyckte om att dansa! 
 
Med is det var i vattnet! (inget vi i skåne är vana vid, ja inte jag i alla fall!)
Det var ljust när vi vaknade och gick för att äta frukost. Klädde oss för minusgrader och klev ut i Helsingfors.
Härliga gänget!
 
 
Liten paus på vägen bort till kyrkan som ligger insprängd i berget
När vi väl kom fram dit så var där stängt!
 
Gick och tittade lite i Helsingfors innan vi satte oss på Hard rock café
Hittade det minst kryddade(skrapade ändå bort såsen) , som var en riktigt god stekt lax
Dessa två ville ha starkt kryddad mat och fick näbbet fullt med Jambalaya....
Med kramp i magen av allt skratt och en del av kryddorna så gick vi tillbaka till båten.
Inom lite klädesaffärer för att hitta något til kvällen. Jag hittade en topp på Esprit..
Upp på soldeck med vars ett glas bubbel.
 
Vi åt kvällsmaten på Happy Lobster,vi tyckte alla att det var väldigt gott! Därifrån gick vi till karaeoke-baren. Förundrad över vissa superduktiga unga barn och förtvivlade över vissa vuxna som inte fattar bättre....
Här lämnade några oss medan några gick till det stora discogolvet igen. Det blev inte lika mycket dans denna kvällen men jag höll ändå ut längst där. Också skönt att se att det inte var så farligt på dessa båtar som man hört talas om....
 
Mysigt att träffa alla, skratta, kramas, snacka skit, skaffa nya minnen tillsammans och njuta av livet!
Tack än en gång alla och tack SprayMaster!
 
Dagen efter så blev det frukost innan en liten tur i taxfree-shopen och efter det gick jag vilse på båten!!! Jag gick vilse! Inte nöjd, svettig och paniken började krypa på när det ropade i högtalarna att vi var i Stockholm och det var dags att gå av.... jag hade inte ens packat klart!  Till slut hittade jag ett ställe där jag varit innan och kunde ta mig till hytten därifrån, och till en sur och förvånad  (efter det nöjd och väldigt road) Christer. Men vi kom av ordentligt och åkte hem till Skåne med Mark och Pernilla. 
Bestämde mig för att hoppa över kvällsträningen som jag kanske skulle kunna ha hunnit till....
 

Kommentera här: