0

Förberedelser....

Så Petra..... 😄
Först kommer 
...mina fina naglar, supernöjd med dem!
Yoga på fredagsmorgonen i vanlig ordning
och efter det körde Christer och jag hem och åt frukost och packade båda våra bilar fulla med saker
som skulle upp till stugan. Åkte tillsammans upp i Christers bil, lämnade packningen i stugan (Britt-Marie och Per var redan på plats då). Jag tog bilen och körde till Halmstad för att hämta Rasmus & Karro som kommit med tåget. Vi stannade till på Willys och handlade det sista till festen och frukosten till söndagen (visade sig sedan att vi glömt bort att vi skulle äta på lördagsmorgonen också....)
Man får en liten uppfattning av hur Rasmus var som liten när han fortfarande åker kundkorg inne i butiken vid 23 års ålder....(ärligt kan jag lite bättre uppskatta det nu än då) Karro är mycket nöjd... det syns!😂
Fixat och förberett här också
Baren fixad och en jättekyl-låda fixade Christer ihop inne i baren 
Färdigdukat!
Själv rätt nöjd med olika regnbågsfärger på borden
En "gästboksvägg" inne i lokalen (Tack för förslaget Per!) 
En mindre urna på plats med blommor
På kvällen kom Annika & Mattias, Dana & Emil, Tina & Lars, Amanda och Lucas. Det fixades, städades, smusslades med tal, kan ha gått någon flaska champagne också under hela kvällen. Jag & Christer la oss först för att få några timmars sömn (även om Christer hade mardrömmar om att vinet skulle ta slut!)
Jag gick upp så jag kunde ta emot Kalle som kom och skulle fixa med kvällens mat redan klockan 05.45.
Medan Kalle fixade till sitt så gav jag mig ut på morgonrundan (hack i häl på B-M&Per, visade det sig sen)
En strålande morgon!
När jag kom tillbaka var grillningen i full gång!
Vi var nervösa båda två, t.o.m mer än vi var för 25år sedan!
Ceremoniplatsen innan den var förberedd
Så fick jag ihop en brudbukett, tyvärr inga vitsppor som jag försökt fördröja blommningen på i  kylen men det blev nästbäst med skogsstjärnor i stället tillsammans med liljenkonvalj, funkia, strutbräken och vita orkidéer.
Blev rätt så nöjd, men när det väl var dags så glömde jag den....

Kommentera här: