0

Politik

Måste bara säga vad jag tycker och tänker.... Är inte jätteinsatt, och har inte mycket koll på det som känns väldigt omständligt för mig när det val av regeringen, eller för den delen även i kommunstyret. Jag lyssnar dagligen och försöker förstå. För mig så hade det bästa, och det mest logiska varit att de tre största partierna hjälps åt att styra och med betoning på  HJÄLPS ÅT! Alla tycker olika i vissa saker och lika i många andra. Men om de tvingas lägga åt sidan att de är motståndare och istället ser till att prata ihop sig och hitta lösningar och förbättringar som för landet och kommunen framåt. Nu känns det som sandlåda och att de måste rösta mot varandra bara för att, inte för att förslagen är dåliga utan bara FÖR ATT.
Öppet, ärligt, hederligt och framtiden, landet och kommunens bästa i fokus. De räknas som vuxna och borde agera därefter. Ibland behöver alla ta ett steg tillbaka för att se helheten och inte bara i sin bubbla.
 Vad är det jag missar som gör att detta inte fungerar?

Kommentera här: