0

Kiruna

Kiruna flygplats
Med tanke på hur många Youtube-filmer jag sett som börjat med den skylten så kändes det "På riktigt" nu!
Tog flygbussen in till centrum och Kiruna busstation. Därifrån gick vi en bit till hotell Scandic Ferrum.
Checka in, fick vårt rum och la av oss ryggsäckarna, bytte till gympaskor och gick ner på "stan". Christer var hungrig nu men för tidigt för kvällsmat så vi tänkte oss eftermiddagsfika på ett café.
 
 
Letade men det var stängt, inte öppet än, nerlagt eller  inte alls så det slutade med...
Vars en öl och en liten påse chips i hotellets foajé, i väntan på att restautangen skulle öppna och vi skulle få tillgång till vårt bokade bord och mat!
 
Klockan 17.30 och solen står som om klockan var 13 hemma.
Jag vet inte varför bilderna lägger sig ner, tråkigt men inget jag kan göra något åt just nu.
Vi fick vårt bord och till förrätt
Rökt ankbröst med hallonvinigrett och hjortronchutney. Gott men jag trodde mer om det.
Renskav med kantarellgryta.
Jättegott men så mycket att jag inte åt upp trots att jag fick hjälp från C. Hittade en liten kantarell...
Christer tog röding med färskpotatis.
 
Gick upp på rummet och vid 22 släckte vi och drog för alla gardiner vi kunde. Ändå rätt ljust. Undrar hur det blir i tältet då...

Kommentera här: