0

#luciaformen2019

 
12 dagar kvar men jag är redan så nöjd med mig själv och mina framsteg så jag behöver dela med mig av det till er. Trots att det är utanför (stort kliv utanför) min bekvämlighetszon.
Att arbeta på ett gym och inte hinna träna så mycket som jag skulle vilja och känna att kroppen blir större, tappar muskler, får sämre kondition och att jag blev tröttare för varje dag kändes... frustrerande.
Jag har ju ändå hållt på några år med träning så jag vet vad som krävs, jag har ändå haft min kropp i nästan 50år så jag känner till hur den fungrerar. Jag vet vad jag kan äta och vad jag borde låta bli att stoppa i munnen. ÄNDÅ gick jag mer upp i vikt än ner... FRUSTRERANDE!
Men jag gjorde inte jobbet det visste att jag "unnade" mig mer än jag borde - så jäkla dumt!
I somras såg jag reklam för #Luciaformen2019, och tänkte-Ja det är nog det jag behöver. En utmaning som jag betalar för och får hjälp på vägen med kost- och träningsprogram. Jag anmälde mig och betalade. Det har hjälp mig så mycket! Min mentala inställning till förändringen har ändrats och jag har inte sviktit mig själv en enda gång. däremot har jag gjort medvetna val när jag inte rättat mig efter programmen, men bara för att jag inte ska känna att det varit jobbigt eller att jag har försakat något. Det har inte varit jobbigt en enda gång!
12 dagar kvar på utmaningen och jag har tre kilon fett till att bli av med och  muskler att bygga (känner behov av att stärka bröst, rumpa och mage just nu) på dessa 12 dagar. Sedan är jag i mål och i början på min fortsatta resa att behålla min kropp där den är. Jag vägrar låta den försummas fler gånger och nu vet jag hur jag ska göra för att behålla den i bra form. Så här kommer bilderna....
 ❤❤❤
På bilderna har jag gått ner -8.1kg och minskat -18cm i midjan 

Kommentera här: