0

Rabbemos...

Lördagens uppdrag:
1) Få med Christer till Ikea
2) Hitta gula och röda kläder till kvällen
3) Lära oss "Skånsk madavisa" utantill till kvällen
 
Vi körde lite tidigt till Ikea och under tiden öva vi sängen, men så stannade vi i en dunge och satt och sjöng tillsammans. In i varuhuset var vi också tidiga men vi satte oss och..
SJÖNG!
Kanske till nästa stora fest?
Fick köpt en massa som behövs hemma.
Stack in en snabb runda till Väla där vi köpte
Hur gula är inte dessa och alldeles perfekta till Christers outfit för kvällen.
hem packa in, fixade och packa de till fest och hotellövernattning.
Tog tåget in till stan och på tåget.. så sjöng vi!  Rabbemos...
Det som är bra nu för tiden är att alla sitter med hörlurar så ingen hörde oss. 
Helsingborg (på sniskan)Checkade in och satte upp håret och satte på klänningen.
Ahja rätt bra utan nackspegel. Tyvärr (som vanligt) blev detingen bild på mig i klänningen. Nu när jag har blivit av med några kilo på kroppen så kan jag klänningen (som jag köpte i NewYork) ha den igen.
 
Gick ner till baren och hängde innan festen började. Det Skånska gåsagillet som egentligen började redan i typ februari med en massa uppdrag som skulle genomföras under året (och som C&jag totalt misslyckades med, därav sången). Superroligt och jag är lite ledsen att jag inte kunde ta mig tid till det, men nästa år kommer allt bli lite lättare och jag kommer ha mer tid till socialt liv. 
Så här stilliga var kvällens värdar!
Festlokalen på Mollbergs
 
Svartsoppan -så god!
 
Gås på nytt och annorlunda vis, gott, snyggt och spännande
 
 
Mer skånskt än så här kan det nog inte bli, och då kom också den skånska madavisan. Helt otroligt - vi satte den båda två! Jag såg också hur nöjd Jenny var med oss. 💕
 
Rabbemos å spegefläsk
panntofflagröd med knudor,
fläskasvålar, grisatassar,
prinsakorv med snudor
Fittamadar, sillarumpor,
sylta med röbedor,
äggakaga, revbensspjäll

Luad ål å rögad ål
å ål som di har halmad
Kogad ål å stegad ål
å ål i gelatin
Ålasluring, ålapuddig,
ål med chockeladsås,
rutten ål å ål i kål

Hussegröd å puggavälling,
kläggefläsk med bläror
Tösaflabbar, flinerumpor,
pattagris med päror
Glyttanäsor, hunnarövar,
lommemög med hylle,
mormor Karnas hönsafjös

Sillasupen, ålasupen,
supen till sardellen
Fläskasupen, rabbesupen,
suparna till spjällen
Gåsasupen, äggasupen,
suparna till supen
å till sist en kagesup

Spiddekaga, kransekaga,
flarn å masariner,
sockerkaga, butterkaga
nötter å praliner
Risengröd med vispegrädde,
punsch å karameller
Sen e de dags för nattamad!
   Ja, vad säger man?
Mer än att han gillar att posera!
Äpplakaka på nytt vis, men det är inte ens samma liga som mormor Annas!
Vilken kväll, vilken fest, massor av dans efter maten och många skratt.
Helt fantastiskt anordnat av Jenny& Kent och Jimmy & Cecilia.
 
STORT STORT TACK till er alla fyra och jag ser fram emot nästa års fest och att genomföra en del av uppdragen!
 

Kommentera här: