1

Det snöar !

Det känns och ofta hörs som jag är den enda som fortfarande
uppskattar kylan, snön och att det är ljust ute.
Jag njuter när jag är ute och går med Tekla, detta året har jag
inte ens längtat efter skidåkning, utan är bara nöjd med snön vi har !


Från dagens Tomarpsrunda


Ja, när jag ligger i snön och gräver är det av kärlek till min man
och hans hobby,(ingen kärlek till hobbyn,det blev fel !)
jag letar alltså mat till Christers skalbaggar !

Vårt hus är fullt av djur och kryp och Christer har ett eget rum
med bara insekter (min orm får bo därute oxå).
Så här ser vissa av dem ut:


Nu har jag inte så bra koll på vad de heter men Rasmus har
en Djungelnymf på sej, och några andra pinnar.


En blå pinne med röda vingar !


En sorts noshornsbagge, tror jag


Discobagge, kanske...


Christer kallar den ET, och jag kallar den en grön spökskräcka


Goliatbagge

Ibland är det tur att jag kände honom innan han började samla på sånt här !
Ibland har han tur att jag tycker om djur och insekter !

Nu blir det hårdträning med Tekla, lydnadskurs ikväll och tenta i morgon!

Ha det gott

L8

Kommentarer:

1 Iwana Humpalot:

skriven

Du har tur!

Min man har legat på soffan sedan OS 1976, tänk

om han hade haft ett så trevligt intresse.

Han kan inte ens stava till Insäckt

Kram

Iwana

Kommentera här: