1

Några timmar på väla

är för mycket!
Försökte hitta kläder till barnen som de ska ha
på skolavslutningen och till jul .
Hittade till killarna med inte till Dana...
Hon vill inte ha något med glitter,inget med rosa,det fanns inget rött,
absolut inte kjol och ännu mindre klänning!
Vi var inne i alla affärer med kläder som skulle kunna
passa Dana, men vi hittade absolut inget.
Jag håller med henne oxå för tråkigare "festkläder",
får man leta efter, alltså inget var nästan ok ! Varför?
Något rött är ju trevligt till jul och det är ju ändå mitten
av november så det är inte för tidigt att leta det vet jag
sen tidigare år.

Vi åt middag där alla fem (Eric var med oss), McD och Wok.

Hemma igen fick jag min kalender för nästa år

en grön, trots att jag beställde en ljusbrun, mindre viktigt egentligen.
Sedan plockade jag  ner julsaker från vinden och för ett bra tag sedan
lovade jag Dana att plocka ner någon gammal Elevdagbok sedan jag
gick på högstadiet. Så det passade jag på att göra nu oxå.
Jag skrev en massa annat och klistrade in saker och kladdade jättemycket
- vilket Dana inte gör, så jag undrar hur andra tjejer gör det nu för tiden?
Dana är ju inte så tjejig i många fall så det kan vara därför eller
det är bara inte "inne" längre att kladda? Skriv och berätta gärna ni
som har tjejer i den åldern nu.
Sedan hittade jag ett foto på mej som vi tog under en foto-lektion.
Visade för Dana och sa

- Ser du så ful jag var, jättehemskt och urtöntigt!!! - hon höll med
Tror det var i sjuan - då var det bara näsa i hela mitt ansikte!!
Men lite kul att se på nu.


Ljusstakar,tomtar och annat som snart ska upp - fy !
Hade jag varit själv hade jag inte satt upp mer en julstjärna och låtit
det vara så. Året går så snabbt att jag tycker knappt fått ner det
förrän det ska upp igen. Men det kanske känns bättre när jobbet är
gjort och sakerna är på plats.

Så, nu är Dana lämnad i Åstorp på innebandy, Lucas vid tvn och
Ralle vid sin dator. Christer kommer hem sent och jag ska iväg.

Ha en skön kväll och gör något roligare (och/eller nyttigare) än tv i kväll !

Kommentarer:

1 evajoh:

skriven

Fick mej ett gott skratt när jag såg bilden av dej som tonåring. Rasmus är sååå lik dej. Vad det gäller julpyntet håller jag med. Ska vi rymma upp till er stuga över hela December ? Två "gamla" Ljungbyheds scouter en massa snö och fyr i brasan ;)

Kram evajoh

Kommentera här: