0

Gör om, gör rätt!


Danas översikt...
OM jag hade trott på otursdagar så hade jag en sån igår,
när jag tänker efter...
Vaknade ur min djupsömn av väckarklockan vilket jag inte brukar utan
oftast har jag kollat klockan 10 min innan den ringer - men inte igår,
när jag äntligen fattat vad det var som lät så stod klockan/mobilen
och ladda för att komma in på facebook!!!!! Vilket innebar att rutan på
skärmen som man stänger av med var borta - fick till slut stänga ljudet!!
Lyckades med en "bad hair day" oxå.... Var på jobbet 6.45.
Innan jag lämnat jobbet så hängde sej datorn och nu visade det sej att
jag tryckt på "skriv ut" medan jag stod på fel rad... Ingen aning om etta men
dety resulterade i att skrivaren fick spel och skrev ut ALLA ordererkännanden
både från vallentuna och eket....  Många blev det !
Till slut fick jag stå och trycka på skrivaren så vi slapp skriva ut resten oxå.
två tryck på "ta bort" 68x4 gånger....
Två pämar fick jag sortera om för jag satt in papper i fel ordning innan i veckan...
Under eftermiddagen så gick jag ut och hjälpte till i produktionen,
jättemånga sjuka i båda fabrikerna, och det är omöjligt att köra en
linje på bara halva styrkan. Idag fyllde vi BjörnBorgs "Love All -hot pink"

snyggt förpackade - den biten skötte Anders mycket bra !

kasserade
Första rundan kollade jag märkningen och la flaskorna på bandet
det var inga problem alls när man förstått takten.
Andra rundan skulle jag sätta alla flakorna i vars en hållare och rätt
på bandet.... en nackdel med tjocka klumpiga fingrar och lite för
långa naglar för just detta... Men jag tror jag starta dominovältningen
bara tre gånger... Ingen större katastrof.
Fixade lite innan jag körde hem.

solen är ju bara så fantasiskt vacker om kvällarna!
Körde Lucas till simningen - farmor hämtar senare  -TACK!
Gick en runda med Tekla( hon passade på att skälla ut storken som
står på taket på familjecentralen!!! Skogstokig och skiträdd var hon-meshund!),
åt lite ,tog fram matta och fyllde vattenflaskan
för att sedan köra tillbaka till Eket och för att prova  YOGA-kurs
tillsammans med Sussie. På vägen dit åt jag en banan och när jag skulle
kasta ut skalet vid ett öppet fält så hittade jag först inte knapparna
 - letade där de sitter på Christers bil, men sen hittade jag rätt ,
öppnade förnster och kastade bananskalet rätt på stängd ruta...
hade öppet fönstret där bak i stället så nu har min äckelbil även
banan på rutan...Skrattade så jag var nära att köras i diket....
Mer ellert mindre sladda in på pakeringen vid Ekets bygdegård.

Efter klass
Tror det kommer bli jättebra och precis vad jag och min kropp behöver

Körde hem men inom IP och hämtade upp Dana, en sista runda
med Tekla  och var hemma samtidigt som Christer.
Ungarna och jag åt lite och gick i säng tidigt väldigt trlött.
Rasmus hade varit duktig hemma under dagen (inställda lektioner),
gått med hunden, vikt tvätt, tvättat och hängt upp, dammsugat ovanvåningen!
Dessutom var hans rum städat och snyggt! Imponerad och glad!
Sånt uppskattas Rasmus!!

Vilken tur för mej och andra i min omgivning att denna dagen tog slut...

puss och kram                                   L8

Kommentera här: