0

Min lilla Lucas

Min lille tuffe kille..
i torsdagsmorse var vi på vårdcentralen i Åstorp för blodprovstagning, han är verkligen ingen känslig kille!!
Så i måndagseftermiddag var vi i Ängelholm på barndagvården först för att få isatt ett venflon.
Ingen Emla -kräm här inte, och han satt och studerade när nålen fördes in utan några problem!
I från barn gick vi till Röntgen-mottagningen inne på sjukhuset. Kom in direkt och gick igenom MR,
både med och utan kontrast.
efter Magnet Responsen! - han klarade att ligga still i ca 30 min!
När det var klart plockades venflonet bort (till skillnad mot när vi var i Hbg och Lucas själv fick plocka bort
det när vi kommit hem...) och vi gick till bilen. Parkerade närmre centrum, fika på Espresso  House,
en vanillalatte och en varm choklad
Efteråt var vi på apoteket för att bl.a köpa svampmedel.Gick och tittade lite innan vi gick in på Kinarestaurangen i Passagen.'
friterad bläckfisk till Lucas med ris och jordnötssås
sushi till mej såklart! Inte som hemmagjort men alldeles ok!
När vi var proppmätta  så gick vi inte till Electa och fick rensat bort en del hår i ansiktet.
Körde hem och ...
gav Christer fotvård med både fil och skalpell!
Han spelade badminton mot Poppe och jag gick en lång runda med Tekla. Trött ramlade jag ihop i sängen!
HDSL  /L8 ♥
 
 

Kommentera här: