0

Skräddarehuset

Upp kl 06.30, och kl.06.50 var jag och Tekla ute i spåret...
Underbart väder att gå i!
 Gick min vanliga helg-morgonrunda på 7.23km på 1.10.13
Hemma åt jag frukost tillsammans med Christer och sedan körde jag och Dana till Åstorp för att hålla barngympa-pass. En liten skara (6st) som gjorde lite dansövningar och en del med pilatesbollarna.
Efteråt körde vi och köpte hamburgare och plockade ut födelsedagspresentspengar på oj,
blommor på BG´s
och tankade bilen vid tavernan. Christer grillade hamburgarna och vi åt hela familjen tillsammans. Såg ett avsnitt och sov en stund i soffan innan jag gick ut för att städa och "tvätta" Christers bil. Fyllde trädgårdstunnan med mina högar på gräsmattan innan jag gick in och duschade. Var klar i lagom tid för att köra till Ljungbyhed
och till fam Ohlström på gräddhyllan i Skräddarehuset.
För oss som inte är så inne, kan jag nu tala om att denna handtvål och handlotion är superinne just nu i alla inredningstidningar....;)  Men tvålen luktar väldigt gott! Annikas present. Blommorna till Annika som ett grattis till nya jobbet i Ängelholm. Mattias skulle fått en whiskey (om inte Christer glömt den hemma i hallen).
Cornelia och Anton önskade sej pengar, så det var det de fick (Cornelia fick en tröja/topp från N.Y också.
förplock med öl och massa smått gott. Så mysigt att träffa Ohlströms igen - länge sedan sist!
En äpplakaka-dricka, på 43, appfelkorn,grädde och kanel - GOTT!
Supergod mat och mycket gott 1:a vin! (Värt huvudvärken i morgon)
nästan som han brukar göra... den gode Mattias..;)
Rundpingis (hur jag kom i final fattar ingen...;))
innan kaffejökar och paj till efterrätt.
Sedan körde vi lite dans i källaren - vi äldre hade lite svårt att hänga med men gjorde så gott vi kunde!
Kul var det i alla fall och ska nog införskaffas till VillaVidås.
 
Vi hade beställt taxi hem, som stod vid gästis och väntade i 15-20 min, för han hade fått fel adress av växeln... Men det blev bra till slut och vi var hemma  vid 00.30. Rasmus, Karro och Martin låg redan i sina sängar då.
Drack två stora glas vatten innan jag plockade av smink och köp ner i sängen.
 
Stort tack fam. Ohlström, så gott, trevlig och mysigt att vara hemma hos er igen.
Nästa gång tar vi en runda i stugan - då behövs ingen taxi ;)

Kommentera här: