0

Första fredagen på terminen...

Sofie, körde denna dagen oxå. Hade Hälsopedagogik på schemat. Jag kände mej inte lika pratsam idag
som jag var igår. T.o.m lte irriterad ett tag..(fast inte i gruppen). På fm-pausen så sprang/gick fort till Buttricks för att leta bastkjol till Dana. Öppnade inte förrän 11, så jag handlade frukt och nötter på Hemköp.Vi slutade till lunchen och hade bestämt sedan innan i veckan att det skulle ätas sushi. Tillsammans med Nora gick vi mot Peking. De andra åt inte sushi och klassen splittrades till olika matställen och hemgång.
Blomma till håret
Bastkjol .... hon blir så snygg på lördag kväll!
Härlig och god sushibuffé!
Kommer att äta där fler gånger (läs:MÅNGA) under dessa två år, jag är säker! :)
Hade väldigt givande och trevlig  långlunch tillsammans med Nora - en härlig tjej!
Var hemma vid 15.30 (efter en liten runda inom "Hemmakväll".
Lucas stack direkt till badet tillsammans med Nico, när jag kom em, men hemma hade jag då Rasmus som kommit hem efter två dagars tester för att kunna mönstra och bli kustjägare som han vill nu.
Lagom mör och öm i hela kroppen (främst benen)
men väldigt nöjd!
Han och jag väntade in Karro sen och körde vi direkt till Väla där Dana & Martin mötte oss.
Vi började med att fika :D
...det nyttigaste de hade till mej...
Kaffefrappino till Dana (som inte ens tycker om kaffe och ångrade sej direkt!)
Hade en dyr men mycket trevlig tur på Väla med dessa fyra ungdomar. Kläder till Lucas, vandrarkängor till Rasmus, skolväska till mej (inte så nöjd med den jag ärvde efter Dana) och lite annat. Köpte xider och "champagne" på systemet, mat(taco) på maxi innan vi körde hem.
Planderade vem som skulle göra vad i bilen hem, supertrötta och hungriga var vi alla då.
Christer var uppe hos Totte och spelade kort. Rasmus stekte, Karro, Dana och jag skar, Martin rev ost och Lucas dukade!
En trevlig kväll med "mina" fem ungdomar. Delade en flaska ....
För att fira Rasmus bra tester (blir förmodligen 1 år i Arvidsjaur med början Januari....), Karro sista arbetsdag
på lovet(hon börjar nere i Lund på måndag) och att min första skolvecka var avklarad ;)
...och att Martin ska på uttagningar idag lördag... Hoppas (och tror) att det går riktigt bra för honom.
Lämnade disken på köksbordet, satte in maten i kylen, sedan gick jag och la mej dödstrött kl.22.
Christer gick och lade sej vid 02
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: