0

Nytt gips

Vakande, gick upp, gick ner, la/satte mej i soffan och sedan stannade jag där! Åt knappt, drack knappt bara hostade och snöt mej, tittade på film och tv orkade inget annat. Det här händer ju inte mej!
På eftermiddagen ringde Dana till sjukhuset och frågade hur hon skulle göra med gipset. Kan du komma in direkt? -Kan jag det mamma?
Körde såklart in henne.
Sönderdansad häl..
Fast det var inte därför gipset bytades, enligt killen som gjorde det så borde det bytats ut sist Dana var inne, för att det var alldeles för stort. Men han verkade kunna sin sak och ändrade läge på foten i det nya gipset. 
Svullet och blåmärke fortfarande (inte jättelånghårig ;) och mycket mindre muskler.
Jag utmanade Dana i vilken ny färg hon skulle ha på gipset.... Neongul!
Hon var tvungen att anta utmaningen (skulle kunna tro att hon är släkt med Annika, eller haft Malin som barnvakt!)
Rätt nöjd i alla fall...
...och så syns hon ordentligt!
Belöning på EspressoHouse där Fanny mötte upp oss.

Lämnade Fanny i Åstorp och sedan kröp jag tillbaks till soffan och somnade. Rasmus gjorde kvällsmat.
Såg en film till och sedan fastnade jag i en dokumentär om gruppvåldtäkten i Indien och den förbannat
dumma försvarsadvokaten. Gärningsmännen är ju helt klart idioter, men sitta som något bildad man och 
tycka på allvar att det var flickans fel! Det hände efter hon, denna enormt skötsamma och driftga flicka
varit på bio med en manlig vän och klockan 20 på kvällen.
- Vårt system i Indien är så bra som det är och vi behöver inga kvinnor här.....   Skott i pannan? 
Blev lite upprörd kan man säga!

Kommentera här: