0

D.

Tisdagen blev en tur ikea där jag lunchsällskap av en arbetskamrat. Köpte en massa ljus till stugan.
Inom och handla mat till ungarna där hemma, för Christer flög till Vallentuna på morgonen och jag hade stämt träff med min Mentorselev.... som jag kanske inte berättat om, eller?
Jag anmälde mej till en frivillgorganisation för att vara vuxet stöd till en tonårng. Var på intervju i Ängelholm hos en trevlig person med det trevliga namnet Lotta. Hon godkände mej som mentor ch någon vecka senae var jag på utbildning och någon vecka efter det hade vi träff med våra elever. Jag blev "ihop-parad" med en liten söt 14-årig tjej. Åt vars en räkmacka  och satt och pratade en timme eller så.
Måndagskvällen efter så hämtade jag henne på skolan där hon går. Vi körde in och handlade mat innan vi körde hem, förberedde maten, sedan satt D. (så kommer jag att kalla/skriva henne i fortsättningen) och Lucas och gjorde läxan tillsammans medan jag masserade en god vän. Åt kvällsmat hela familjen och sedan  körde jag hem D. Känns riktigt bra och skoj!
 
 
 

Kommentera här: