0

Äpplen

Vaknade vid 06 efter en väldigt lugn natt på boendet. Upp duschade, städade kontoret, skrev överlämning, drack kaffe i massor ;), skrev om schemat på whiteboardtavlan och sedan började resten att vakna.
Jag avslutade pass nr.2 kl.10.00 och då gick jag direkt på pass nr.3.
Söndag = städdag och ett jäkla liv-dag. Men skam den som ger sig och nog tusan blev det rent till slut, fast det tog flera timmar innan vissa av killarna ens tittade på mej igen - det kan jag lätt ta! Bra teamwork mellan personalen så blir det mesta bra det gäller ju bara att alla står enade för samma sak. Var en runda på maxi och hämtade ut medicineroch efter lunchen så körde Luis och jag vars en bil till en äppelodling för självplock.
Med äpple vi plockade!!
Jag och Frida gjorde två stora riktiga skånska äpplakagor på mormors vis.
Tre av killarna gjorde afghanska piroger med naan-bröd - riktigt goda men vilket jobb och vilken tid det tog!!
Jag slutade pass nr 3 kl.20.00 och var rätt så mätt på Trappan och längtade hem till familjen. Tyvärr vet jag inte om killarna tyckte det var gott med äpplakagorna, men jag smakade lite innan jag körde hem och de smakade precis som mormors gjorde! :D  :D   Körde och tvättade bilen och gas-tankade den innan jag körde tillbaka till Trappan för jag kom på att jag hade killen som jag var på akuten med, hans LMA-kort kvar i min börs....
Åt lite mackor och pratade ett tag med en trött Christer. Hade tänkt vara is äng klockan 21... typ 22.30 släckte jag äntligen lampan.  Jag måste ändå säga att dessa 35 timmar i sträck gick så snabbt och smidigt som jag trodde innan. Tiden bara flyger iväg när jag är på Trappan fullt upp hela tiden och speciellt nu när vi hade 23 killar i ett 16-plats-boende. Förvånansvärt smidigt går det när personalen är överens!!

Kommentera här: