0

På Akuten/Trappan

 
 
Morgonpromenad kl.07 med Lena och direkt efter det körde jag Dana till hennes vinterjobb på ishallen.
Packade övernattningsväskan och körde till Helsingborg och Trappan. Började kl. 10 och nästan hela natten hade det varit kaos där. Två övertrötta och lite uppskärrad personal lämnade stället och när vi blev fler dagpersonal körde jag ner till akuten med en av killarna.
Tyckte den var så fin... inte fin som snyggt gjort utan att det står mamma i ett hjärta och ljuset ovanpå.
I fem timmar var vi där.... kändes bara sådär att bara sitta(sen var förvisso jag stöd och trygghet till en nervös kille som hade mycket ont) och veta att de andra slet, stressade och jobbade på på boendet.
Efter hand så fick vi ett lugn på stället alla blev glada och nöjda vilket var skönt när jag skulle sova där.
Hittade en stor och fin korsspindel i "trädgården"
Fick en bild av en av personalen sen i somras när vi var på Liseberg tillsammans.
för mej som vet vilka det är så är bilderna helt underbara, ni andra kan skratta åt mej...
Christer hade killgäng med kortspel hemma och hade gjort dippa...
Jag slutade det ena passet kl. 20 och gick direkt på pass nr2 som varade mellan 20 och 10.

Kommentera här: