0

Air Wipp Challange

Körde in Rasmus till Helsingborgsarena för Air wipp challange, mycket för att jag själv ville se när de unga tävlade i parkour. Det är en internationell tävling, för Sverige är stora på detta runt om i världen!
 
Konfrencier från Thailand och enl. Rasmus är han jätekänd i Thailand en barnskådis som är duktig på det mesta. En mycket bra konfrencier var han i alla fall!
 
 
Den här kille kommer från Hongkong och har har själv flugit hit för att hn så gärna ville tävla i parkour.
Vet inte åldersgränsen men jag tror att de inte får vara över 15år i denna tävlingen,
Duktig var han i alla fall!
 
 
Fantastisk sammanhållning och efter varje deltagare så sprang alla de andra tävlande fram till honom och heja på, gratulerade och peppead oavsett hur det gått på banan. Underbart att se och jag fick tårar i ögonen flera gånger av att jag rörd över den fina stämningen!
 
 
Var inte kvar för att höra resultatet men sååå duktiga de var alla! Superimpad av dessa unga killar.
Borde kanske ändå åkt dit för att se de äldre tävla i morgonkväll. 
Har ni inget för er lördagkväll så åk in och titta på dem på Arenan, tror det kostade 100kr,kommer bli så värt det!
Det verkade som detta kunde vara vinnaren av ungdomstävlingen.
Jag körde inom maxi och handlade mat till helgen på hemvägen
 

Kommentera här: