0

Kantareller

Christer och jag körde till stugan på fredagseftermiddagen, när han kommit hem från jobbet. Packade upp och packade in oss och plockade lite svamp till vår pastasås som vi åt på kvällen. Vaknade tidigt och satte mig för att läsa en stund med en god kopp kaffe. Invigde Christer i mina planer på utbyggnad av fastigheten, så nu var frågan var markgränsen går egentligen...
Vi skulle ha Morgan och Katrin och Louisa på mat till kvällen och hade tänkt göra trattkantarellsoppa till förrätt, vilket blev toksvårt när vi inte hittade trattkantareller (eller jo en enda liten liten).
Inte mycket svamp alls ute i markerna och i skogen men dessa hittade vi.
 
Jädra rävar! Skiter på våra sittplatser (och lite var stans!) vid eldstaden
hittade en del gula kantareller till slut
Hemom och åt pyttipanna till lunch
 
Hittade ännu mer svamp när jag letade igenom stället som Christer gått igenom kvällen innan...;)
Vid 17 kom våra gäster, lite tapas och bubbel
kantarellsoppa till förrätt blev det till slut ändå och en öl till den (  blev ingen nubbe)
Fiskgryta Parisienne till huvudrätt med musslor och räkor vid sidan om. Jag hade ovanligt svårt att välja språk och över huvudtaget prata annat än svenska denna kvällen...  men efter ett par glas vin kom jag igång med lite engelska i alla fall!
En irish coffee och limepie till dessert
Supertrevligt och jag är så glad att Morgan och Katrin är sambos nu! All lycka till dem!
 

Kommentera här: