0

Skannebacken

Det var tufft och jag var trött men jag kom upp och var i god tid (vid 08) till jobbet (ingen morgonrunda däremot). Jobbade med att städa och se till att allt var i ordning fram till 12, när jag stängde repan.
Ambitiös parkeringsvakt höll på att ge mig p-böter men jag hann med nöd och näppe flytta bilen innan dess. Fick t.o.m en p-skiva att lägga i rutan i fortsättningen. Körde hem till Christer som hade gjort 
...pasta med kantarellsås. Vila, duscha, piffa till kvällen. Satt färdiga och väntade men kom till slut fram till att vi skulle gå till kvällens fest! På med reflexvästar, paraply i handen, vandrakängor på oss och sedan gav vi oss iväg mot Åstorp och Söderåsen.
Bra tempo och tack och lov minskade regnet istället för att öka som vi varit rädda för. En skön tur upp för åsen.
1h 02min senare var vi framme hos fam. Ericsson.
Äntligen, för det var evigheter sedan och som vi saknat dem!
Smakade denna med bestämde att vi inte behövde göra fler gånger.
Gott tilltugg och en mysig stund med bara Ann & Paul med gott att äta och dricka
Senare kom Kristian & Charlotta och Olof, tyvärr  jobbade Ann-Sofi. God mat med räksmörgås och god kräftsoppa. Trevligt sällskap, god mat, god dricka och en supertrevlig kväll. Vi fick skjuts tillbaka till Kvidinge och slapp gå som vi från början hade tänkt. När det var dags att ta oss hem så regnade det och blåste väldigt, så det kändes inte som något kul att gå då.  Tack Ann & Paul!💖

Kommentera här: