0

Broddared

En morgonpromenad ner till Yasjön tllsammans med Christer. 
Härligt med skogsluft, men +10 grader i mitten av januari känns inte rätt..
Efter frukost (som var knapp) så gick Christer ut för att fälla träd, jag var kvar inne för att städa och förbereda inför kvällen. (Fotfarande ingen mus i fällorna) Dana & Emil och Sigge kom upp på förmiddagen (fick hämtat och handlat till oss på vägen upp). Dana och jag var kvar inne en stund och sedan gick vi ut och släpa ris till elden. Grillade korv till lunch och sedan började jag fixa till kvällsmaten som vi skulle bjuda på (massor av olika moment som jag inte brukar göra). Morgan kom vid 17.30 och Paola vid 19.
Britt-Marie hade gjort förrätten: carpassio
Jag hade gjort grillad hälleflundra med blåmusslor, stekt gemsallad, sallad med salladslök och rädisor. Svårt med varmhållningen i det lilla köket, med det blev rätt bra ändå.
Dana och Emil körde hem med Christers bil och med släp fullt av bränne.
Irish coffe till efterrätt och sedan bestämdes det att vi skulle på fest i Broddared!
Så det var vi!
 
Varför inte kolla in skogsmaskiner in action på fest.
Annorlunda...

Kommentera här: