0

LONDON del 7

Börjar med att berätta för supermusen att ALMI-papperna,
inte är ifyllda än men de blir förhoppningsvis ikväll.

När vi provat och köpt kläder på www.designersales.co.uk
så gick vi vidare till en Italiensk restaurang(igen...), Henke åt pizza,
Christel åt något litet och Tina och jag tog vars en öl.
Satt och prata en bra stund och gick sen tillbaka till Bricklane igen.

Tina köpte thaimat från ett av matstånden längs gatan.
Jag var lite sugen på grillad fisk tills jag kom så nära att jag såg dem
tydligt, och sen va jag inte sugen längre...
I slutet av gatan tyckte Tina att dekorationerna till detta ställe var vackra
och ville absolut gå in! Nä, men mycket julgranslyktor var det...

Vi chansa och gick in där...
Ett mycket speciellt ställe måste jag säga!

Bästa platsen...   i ett skyltfönster?


Jaja, vi fick ju plats...

det här var min, till att börja med (matta på ett lågt element)

väggarna...

mycket blandat...

mycket färger och lyktor...

helt ok, plockmat
En annorlunda upplevelse! Trevliga människor, lagom laid back
(jag känner redan hur språkpolisen flåsar mej i nacken....)
(passade oss en söndag...) och rätt så trångt!
När vi ätit upp och pratat om allt möjligt -tror det dök upp små hemlisar
där oxå, eller? Vi lämnade och gick vidare "hemåt".
Förbi en väggmålning (som jag tyckte va fin)

Eggtorre,eggtorre viftar på sin fans...
Sa hejdå och kramade om Henke,som tog sin cykel och cylade hem till sej.
Vi tog tuben till Liverpool station och därifrån gick vi (för att samla steg såklart!)
hemåt. Vi var lite vilse men efter en stund kom vi rätt och kände igen oss,
fast inte det här lilla huset, tror inte det stod där kvällen innan

..... hette något med bukspottkörtel...

vad säger ni, det måste vara lätt att missa?!
i vilket fall så hamna vi på puben vi varit på kvällen innan
(mitt emot det lilla huset), där sprang vi mycket i trappor(mest Tina)
av olika anledningar... innan vi hittade någonstans att sitta.

Det dök upp en snubbe, som inte kunde sluta prata!
När ölen var uppdrucken gick (och samla steg) vi "hem".
Hade tänkt dansa ihop några steg i hostellbaren men
man kan säga att där inte var någon dans...
16554 steg blev det innan vi la oss i alla fall.

Slut London del7

Kommentera här: