0

olycka på åsen

Städa, städa, städa....
All tvätten är borta från tvättstugan och ligger nu snyggt i allas (utom Lucas)
garderober, Oden är full med manglade lakan och handdukar Yey!!
En massage och en fotbehandling som känner blev ingen höjdare.
Dels var där inte så mycket för mej "att göra", Det stora bra vaskarna är
bortplockade så det var lite knivigt att hälla vatten i baljan....
Men det röda fina naglar i alla fall...hoppas hon blev lite nöjd.

Fortsatte att städa fram till Jausa kom och tog bilen den rundan som vi
ska cykla på lördag för hom ska fixa markeringarna.
Mitt på åsen hade en bil hamnat i diket... vi stannade som bil nr 2, ingen skadad,
men bakänden stog långt ner i ett dike. Er byggare köm körandes med
Jimmy och Mattias, bogserlina hade jag men vi hittade inget ställe
där man kunde fästa kroken.. mycket diskuterande fram och tillbaka ,
och det slutade med att vi hjälptes åt att skjuta upp bilen tillsammans!
Bilförarens tjej stod som "trafikdämpare", för fy va snabbt det går i
kurvorna där uppe (jag är inte ett dugg bättre själv annars), och de hade faktiskt
inte åkt av pga hög fart utan han skulle backa in och vända bilen om,
när det dök upp en mötande i väldigt hög fart, killen fick panik och
skulle skynda sej och då blev det rakt ner i diket.
Min gissning är det var pappas BMW cab med mycket lull lull ...
han kändes inte så hemma med bilen.
Ja ja han kom upp och stackars Mattias smällde sin hälsena!
Åsa och jag fortsatte ner och sedan tog vi Tomarps rundan oxå.
Hemma igen så försökte jag gå igenom combat passet.
Pratade lite med folk om lördagen - vilken jag ser väldigt mycker fram emot!
Sedan bytade jag om och trodde jag kunde köra ljud till mitt skumbox-pass
på gräsmattan genom tvn och högtalarna vid fönstret ... det kunde jag inte!
Fick köra det genom datorn igen måste be Christer om hjälp till nästa gång!
Patrik, Malin,Jolina och Miamaria kom cyklandes så vi satt och pratade ikapp,
har ju inte setts på flera veckor.

Söta Miamaria

de stora lekte dunkgömme, lite avundsjuk blev jag allt!

på väg hem igen

Fina Jolina med sin fina cykel
När de stuckit så hoppade jag in i duschen och sedan tog jag med Tekla
till grusgraven igen, hon är ju ute i lina nästan hela dagarna och hon
tycker det är för varmt mitt på dagen att gå så det känns bra för oss
båda om hon får springa av sej lite senare och rejält, vilket får henne
att sova gott om natten!!

blåklocka
Jag kommer att sakna alla tränande nåt otroligt mycket när jag stänger
ner gymmet. Väldigt tomt och den stämningen vi har finns inte på så
många träningsställen. Jag saknar redan flera stycken!

Nu är jag trött, Lucas och Nikola sover i tält på gräsmattan, Dana kollar tv,
Rasmus...äter...Christer ligger redan!

Tack och gonatt!!!      L8

Kommentera här: