0

Släktträff

Lördagen var jag på badhuset....
Slutade fyra och då begav jag mej hem för att byta kläder och fixa till

håret....  haha!
Sedan tog jag bilen till Folkets hus, men på vägen dit mötte jag en
jätte-lerig Lucas. Bollen hade sparkats över stänget till Stenqvists lager...
man kunde inte hoppa över så då kunde man gräva sej under.....
Ja, eller inte!! Snabbt hem , in i duschen och rena kläder och snabbt tillbaka
till Folkets hus där det var släktträff. Missade gruppfotot till Lucas stora besvikelse.

Vi spelade brännboll på grusplanen: kusinerna mot "klabbet", och det
krävdes extra rundor men så till slut  lyckades kusinerna vinna över oss andra.


Rasmus, Dana och Lucas. Lucas började med ett helvarv!
¨
syskonen, nån av dem har en tant-boll-frisyr, gissa vem...(Men du är söt ändå!)

publiken - ja och de är alla släkt!
Jag körde och hämtade Tekla för hon hade inte fått rastning så det
räckte under dagen.

grusgraven är perfekt då!

jag hade lyckats få styr på min frisyr då...
Lämna Tekla och tog mej tillbaka till Folketshus, där det var dags för mat.

Kocken Ingrid(kusin), hade gjort den goda buffén som vi åt av.

Omkring sextio människor var samlade

En tårta gjord som gården de är uppväxta på - Solhem

De är då fjorton syskon, och svärmor Britt-Marie är yngst av dem.
Tror de har blivit 30 kusiner och en hel hoper barnbarn och barnbarnsbarn.

Efteråt gick vi hem till Britt-Marie och Per .
Sent på natten blev det...

Kommentera här: