0

päror hos Jönsson

Gick upp 05.30, diskade allt, gav Tekla mat , bloggade tillsammans med en kopp kaffe sedan gick jag och Tekla ut för att möta Lena. Exakt en mil blev det och jädrar med kaniner hunden jagade, och de fanns överallt!!
Kändes riktigt gått i kroppen när jag kom hem. Satte mej med en kopp kaffe och pratade en stund med Christer innan jag skulle äta frukost... trodde jag... Rasmus hade tagit fel på morgon och måndag när han satt helt färdig på tåget från Kristianstad och svarat på Anders sms...Men Rasmus skulle ner till Lund på förmiddagen.
Vilken tur att det fanns två lediga föräldrar, för Anders.... ;)
Ett äpple och en bit hönökaka utan något på, fick jag i mej medan vi körde ut mot "pärestyckena"!
"De e kaarlek"  ♥
 
Klöver?
min lilla samling... ;)
Ca 5 ton upp-plockade, harpade, sorterade, tvättade och paketerade potatis. Sort : Minova  :) 
 
Kändes mycket bra men guuud va hungrig jag var då vid 14-tiden!
Emy ska ha fest Hawaiifest i kylrummet ikväll, så det var lite annat att fixa för dem denna dagen....
Vi körde hem och åt spagetti med köttfärssås. Vid 15.30 körde jag Lucas till Trul i Röstånga.
Rasmus är nere i Lund för träning/parkorträff.
Det blir nog film för oss i kväll och i morgon är jag bokad.

Kommentera här: