0

Scanna

 
 
Sofies barn var sjuktså jag körde själv till Halmstad, där hade vi hälsopedagogik hela dagen
och massor av diskussioner mest om Samlevnad och sexuell hälsa. Frågor som:
* Hur viktig är sexualkunskap i skolan? Jag tyker det är viktigt , men skulle aldrig lämna över ett så viktigt ämne till skolan när det gäller mina barn. De har haft full koll, med de värderingar som jag har - det har fungerat alldeles utmärkt - det gäller att inte göra så stor grej av det för dem. Men ett ämne som det alltid är öppet att prata om - i från tidig ålder.
* När , efter ett avslutat förhållande, är det ok att träffa en ny partner? Det är ju upp till var och en,
kvittar om det är dagen efter om man bara är redo för det. Fast jag funderade aldrig på skilsmässor.
Utan för mej har det varit dödsfall som avslutat förhållanden.....Klart det är skillnad då.
 * Är kvinnlig homosexualitet lättare att acceptera än manlig?   - Va????? Fast jag känner inga
lesbiska kvinnor, vad jag vet.
...och många fler frågor
Lunchen köpte jag sallad på hemköp och lärde mej (med hjälp) scanna på deras sätt.
Fler stora frågor under hela eftermiddagen. Slutade kl. 15.40 körde inom maxi i Mellbystrand.
Hemma 16.45 ungefär. 
Den här, självklara, kom med posten! :)
Började laga at direkt, Lucas hade skalat ett par potatis och Dana hade skivat äpplen.
 Rasmus kom hem från Jönsson ungefär samtidigt som mej och med potatis.
Gjorde klart  kvällsmaten och i lagom tid kom pappa och Kristina. Åt tillsammans och sedan la in Quizkampen
på pappas mobil (som jag vet han kommer att älska!).
Dana tränade fotboll och hade möte, Killarna spelade och Lucas gjorde läxan, medan vi andra tre satt(jag mest;)) och pratade till ca 20. Bestämde mej för att jag hellre satt och pratade med dem än tränade zumba (skulle blivit min 1:a gång!). La mej tidigt , lite lagom trött...

Kommentera här: