0

Tungt!

Idag är det tufft!! Fortfarande inte bra från dunderförkylningen, tvungen att ställa in kvällens combatpass.
Har inte tränat och fått ordentligt med frisk luft sedan i måndags.
Lucas fick F på matten och ett mail från hans klassföreståndare att det går allt annat än bra i skolan för honom och det har ju varat i flera, många veckor nu. Vi hittar inte hans motivation till att fortsätta någonstans och han fungerar rätt så bra när han är med oss i famljen, men i skolan skiter han verkligen i allt. Funderar på att ringa BUP, de kanske har en nyckel.
Rasmus har beslutat sej för att inte ta något körkort.... efter många körtimmar och ännu mer pengar. 
Dessutom har jag tappat min egna motivation i skolan just nu. Några tuffa tentor inom kort och i ämnen som jag verkligen inte kan förstå....  inte sant, två ämnen som jag inte förstår/tycker är intressanta. Jag tycker Projekt, Juridik och SocialPedagogiken är  förståliga och givande, men sociologi och psykologi - DÅ har man tid över!! Somnar efter de tre meningarna som man läste sju gånger för att tyda vad där står ( läs det där står, tyda - inte förstå, för det gör jag inte) Kanske inte är så dumt att vara pottetömmare ändå - det är ju bara att göra, inte fundera på vilken dö gammal gubbe som gjorde en teori om det för 100 år sedan.
Christer kommer tack och lov hem i kväll från Vallentuna....   
Jo, man har ju sådana här dagar också - hoppas de försvinner snart!

Kommentera här: