0

LIA och MIG

Det blev ingen simning, mest för jag var så frusen och trött efter en mycket blåsig natt. Kopp kaffe med Christer och frukost sedan en 5km promenad med Tekla. Lars hade lånat ut sin bil till oss/Dana under deras semesterveckor och Dana ringde mig under promenaden och berättade at hon inte skulle gå vid sidan om utan jobba kvällspasset. Jag gick och lämnade Tekla hemma och gick själv bort till bilen. Körde direkt till Klippan och hämtade Dana. Hon körde mig till Bruno, där jag hämtade en nyservad bil. Hem och duschade och åt lunch.
Körde till Helsingborg, började 13.00. 22 eller 23 killar på Trappan nu(16 platser!?), jobbade och umgicks mycket för att lära om mig alla namnen. Ska ju ändå tillbringa några timmar med dem under julledigheten. 
Fick besked att jag fått den LIA-plats jag önskat i Klippans kommun!  :)  :D  Mycket glad och nöjd! Utmanande och spännande för mig!
Efter kvällsmaten så, svarade jag på ett samtal som meddelade att vi skulle ta emot 10 nya minderåriga under kvällen/natten och att dessa var i Malmö för tillfället. Efter måna om och men och många minuter i telefonen bestämde jag till slut att jag tog tåget ner och hämtade dessa 12 (vet inte nr och var de förökade sig ;))
Mötte ett gäng Campers-tjejer på Knutan innan jag tog tåget, just då hade de mycket roligare än vad jag hade...
Mötte 12 killar med MIG-personal i Hyllie.
trötta efter många timmars flykt och på resande fot. och sen timma.
Tog med mig dem upp till Knutan där en kille från "Villan" mötte upp oss. Jag gick bort och lämnade ett gäng på ett transitboende, Killen från Villan tog en kille med sig och jag tog med 5 st i bilen och skulle lämna av en av dem på ett annat boende men ingen vaknade där utan jag fortsatte med dessa 5 till McD för de stackarna var tokhungriga. När vi ätit (kl.02 på natten) så körde vi hem till Kvidinge.
Underbara man och söner hade bäddat till först tre sedan fyra och till sist blev de fem nere i matrummet på madrasser och bäddsoffor. Placerade ut killarna och sa gonatt och slocknade i min egen säng.

Kommentera här: