0

Luciatåg

Lite trött på morgonen men jag var uppe när tjejerna körde till skolan och Lucas tog bussen med strutgossedräkten. Pratade och åt frukost med Rasmus.
Runda med Tekla
...    städade huset, åt lunch, Christer kom hem från Vallentuna, började på multikulti-tentan. Körde Christer till Mark (och dem båda till bussen), för de skulle på julgala med jobbet. Körde hem och gav en helkroppsmassage och direkt efter det en rygg/nacke-massage. Jäktade till Åstorp tillsammans med Karro, Dana och Rasmus för att titta på Lucas och luciatåget på Björnen. Vi var 25 minuter tidiga!!
min lille strutgosse!
De sjöng fint men efter ha sett Björnekullas luciatåg i åtta år nu tycker jag nog att detta året var lamast/tråkigast...
min söte stjärngosse med lockigast hår av alla!
Kvällsmat!!?? Vi skulle handla på oj det vi skulle äta till kvällen... men vad?? Det blev ett hopaplock av det som var och en helst ville äta.... Jag skänkte pengar för första gången till en tiggare utanför OJ....  För jag ville.
vitlöksbröd, kalamaresringar,ostar,gravad lax med hovmästarsås, räkor, vitlöksklyftor, kavring och vörtbröd, kimchi, oliver. och julmust. Annorlunda!  Hade mycket roligt och flams tills det blev lite allvarligare samtalsämne.
När allt var klart och undanröjt försvann ungdomarna och jag satte mej och titta på Diggilo, då var klockan nog 22. Timme senare fick jag från Christer att de ville hem om ca en timme. Väldigt besvikna på Julgalan!
Körde in och hämtade Martin, Mark, Jenny och Christer vid 01. Som jag förstod det på dem och på sociala medier så var arrangemanget kring julgalan en katastrof! Maten var ok för de som hann äta, men det var kallt i tältet, långa köer - 8800 människor! Artisterna var mycket bra och räddade verkligen tillställningen. De hade alla betalt 1700:-/pers för detta - under all kritik! 02.22 somnade jag i alla fall!

Kommentera här: