0

Bad i Klippan

Satt med skolarbete och fixade en del med min stryktvätt under dagen
Dessa böcker beställde jag hem för fortsatta studier. 
Dessutom försökte jag få ihop en ögontid till Lucas som rätt suddigt på ena ögat nu.
När jag väl kom fram fanns det inga tider för de inte har några ögonläkare. Återbudstid blev vi uppsatta på. De rinde tillbaka efter någon timme och undrade om vi kunde komma redan som i morgon... -Ja, han behöver det så vi tar den tiden. Hm... om jag kör honom så kommer jag inte vara på skolan förrän kl. 11.30, typ och med tanke på att vi bara gått halvdag de andra soc.ped-dagarna så hade det inte varit lönt OCH då jag hade missat en skoldag. Inte bra! Provade att ringa farmor, svarade inte, inte någon av dem, på någon telefon.
Körde till Klippan för att kolla varför min bil bråkade på vägen till skolan igår morse. Inget fel, lite glapp bara kanske... B-M ringde tillbaka , de var i stugan och kunde inte komma hem. Ringde pappa som efter några försök ringde tillbaka (han var på sjukhuset med vingbrötna Kristina.) Men han skulle ta Lucas till ögonläkaren i Hbg och sedan körde L. till Eket där Lucas har sin prao-plats denna veckan.
 
På kvällen körde jag till Ängelholm för att hämta min lilla fina mentorselev. Körde till Klippan och til Badhuset.
lånad bild från hemsidan
Simmade, lekte en timme eller så. Duschade bastade och sedan körde vi tillbaka till Ängelholm.
Rätt så trötta båda två, dessutom lite sjuk/hängiga. Tanken var att jag skulle köra till Trappan för att hälsa på, saknar alla kilarna där väldit mycket, med tyvärr blev det inte denna kvällen. Får se när det blir läge nästa gång. 

Kommentera här: