0

Oslo

Åt frukost tillsammans med Ammy & Martin, och då hade vi kommit in i Oslofjorden
 
Vackert!
Vi blev lite busiga och bytte tavlor i hytterna...
Ammy tyckte visst att det var roligt!
Så började vi gå in mot Oslo-sentrum
 
 
Bästa!
 
Inte dumt alls!
 
Så var vi äntligen vid "Marks" Orvars!
Men som i verkligeheten heter Egon
Mysig inredning
 
Alla goa samlade, även det gamla norska paret som höll oss sällskap...
För att underlätta för oss andra så vi inte blev av med honom
Ja, vi fick ju ha en på honom också!
Mark vill inte att Pernilla ska köpa glasögon....
Där sitter Christer men sina nya låtsas vänner...
I verkligheten håller han bordet till oss andra tio, men det såg så otroligt roligt ut när jag "hittade" honom där, alldeles själv och jag skrattade så tårarna rann!
och så sjöng vi "Vi gratulerar" för Martin.....  (som fyller år i Juli!)
Men de hade goda pizzor där, det var fräscht och lite annorlunda miljö att äta i.
Så gick i samlad trupp tillbaka till båten.
här hade vi inte gått innan...
...och här hade vi inte gått innan
innan konferens nr.2...
 
Efter konferens och tävling till denna utsikten så piffa vi oss till kvällen
En god förrätt med någon sorts köttbullar, inbakad mozzarella, selleri, och knyten.
Detta var var inte så gott som jag skulle önska, alldeles för mycket senor och fascior gjorde det tråkigt och jobbigt att äta, så mer än hälften köttet blev kvar(och det brukar inte vara jag som är missnöjd med maten)
Vidare till nästa dansställe, men där jag och Lasse hade rök-diskussion och "vi" bestämde vilken datum han ska sluta röka, istället för att dansa. Trevlig kväll var det i alla fall!

Kommentera här: