0

Quarterly workshop 71

Sov lite längre än jag planerat, men det var för jag hoppade över solningen som jag hade tänkt göra på morgonen. För att jag knappt vågra sola mina ögon, får först hitta någon form av ögonmask, för huden känns så tunn och lite narig runt ögonen dessa dagar och jag vet inte varför. 
Men en lång skön frukost blev det och sista stunden blev med Christers sällskap. Körde till Klippan och höll "mitt" retropass. Superbra för rumpan, tänkte den kunde komm upp till hur den var för något år sedan i alla fall... ;) Älskar verkligen detta passet och kommer att köra ddet i två-tre veckor till.
Känns skönt i kroppen efter ett hårt pass!
Duschade där, köpte lite "mat" och dryck på Nordic innan jag körde ner till Malmö.
Undrade vad det var som brann långt därborta och enligt min inbygda kompass så såg det ut som Strövelstorp

Kollade när jag kommit ner till Malmö och hittade detta på nyheterna.
Tankade gas i Ö.Hbg och passade på att  njuta lite av solen
Nere i Malmö så körde jag inom McD och köpte en latte, var ute i väldigt god tid.
Det var bra att jag var ute i god tid för jag behövde vänta mig till en p-plats utanför Kokums.
Så var vi igång med utbildningen, först lite teori
Att komma ihåg vid coachningen
Superbra instruktör och utbildar, tror hon heter Hanna.
Pass 71 är precis som jag hoppades (och trodde efter  erfarenhet) på ett suveränt roligt pass! Och jag lovar att efter tre månader med detta passet två gånger i veckan så blir man fit! Beach 17 here we come!
 
Duschade därnere för att håret skulle hinna torka, och körde hem lagom mosig i kroppen.
Hela vägen lyssnade jag på Jason Diakité,  man funderar mycket på hur vi människor beter oss mot varandra och det är medvetet eller det  bara är okunskap??
Malin, Poppe och MiaMaria kom och hälsade på en stund. Alltid lika gott att träffa dem!
Satt på uteplatsen med lite vin som sedan övergick till...
Christers egenodlade minicitron....
till vars en tequila.
När Mallin och Poppe cyklade hem så bytte vi om och gick till tågstationen
som hoppade av i Åstorp för att gå till Björnås på fest.
Christer och jag fortsatte till Helsingborg och på vägen dit hann jag rensa i min plånbok och fylla i min kassabok
hittade detta kvittot
Vi hade ingen plan (för att jag inte bokade i onsdags som jag tänkt mig), utan diskuterade oss fram till Harrys.
 
Väl innanför dörren så hördes Hasse Anderssons röst väldigt högt. Jag såg frågande på tjejen i garderoben och frågade om Hasse var där och spelade live????  -Nej, det är mellokväll! OK, då går vi igen. Le Cardinal var köket stängt så det blev pinchos (som jag tänkt mig i onsdags). Det dröjde en timme innan de stängde köket så vi hann få i oss lite mat
Från vänster: någon chiliröra som bara christer åt av, räkor med fet kräm/sås till, bacondadlar, sidesallad och getostmed rödbetor, överst i korgen hade vi fishnchips. Ett glas cava och var en öl
En irish coffe till efterrätt innan de stängde och vi lämnade.
Gick direkt till Knutpunkten, fick en shot på ett ställe och ett gals vin på ett annat, innan vi gick till tåget. Åkte med och hade sällskap av en kille från Perstorp som hade missat (men trodde han hade lyckats) hur man köpte biljett. Jag erbjöd att köpa biljett men det gick inte jättebra. Lucas som åkte på vår biljett hoppade på i Åstorp. Supermysig kväll och en häftig upplevelse när yngste sonen klara sig själv och åker till egna fester.
Detta kommer vi att göra om!!